Snabbare kassalösa upplevelser inom food & beverage. Under sommaren har tech-bolaget öppnat ett kassalöst butikskoncept inne i en restaurang.
Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.
Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.
Den franska dagligvarukedjan Carrefour har öppnat vad man kallar nästa generations butik. Här testar man nu kassalös teknik som eliminerar behovet av att scanna artiklarna. Att handla ska bara ta några sekunder.
Med ett vertikalt integrerat nätverk och automation optimerar dagligvarukedjan plock och leveransrutter.
En ny plattform använder sig av artificiell intelligens för att skapa skarpa, träffsäkra prognoser.
Beteendepsykologiska teorier ska få AI-algoritmer att fungera bättre inom e-handeln.
Dagligvarukedjan använder artificiell intelligens och digitala hyllkantsetiketter för att undvika onödigt matavfall. Tekniken ska nu testas skarpt i butik.
Med algoritmer planeras de optimala leveransrutterna. Satsningen på New Retail handlar inte bara om Kina, Alibaba ska leverera snabbt till hela världen.
Amazon Go har banat väg för den kassalösa butiken. Nu lanseras ett nytt skalbart koncept som gör det möjligt även för större butiker att skippa kassan.