En undersökning visar att konsumenterna känner sig ignorerade av annonsörer – och att man avstår från att handla från dessa varumärken.
Annonser som man kan välja bort ger bättre resultat. Det visar en ny studie.
Meta inlett ett samarbete med Amazon. Tillsammans ska man skapa en friktionsfri shoppingupplevelse.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
LinkedIn lockar till sig allt fler varumärken i lyxkategorin. ”Det dras onödiga gränser mellan B2B och B2C”, menar man.
Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.
En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Nu har det gått ett halvår sedan det blev möjligt att annonsera via Instagram. Här är tio reflektioner och tankar kring hur man uppnår mesta möjliga effekt i kanalen.