Butiken utökar sina öppettider –kunderna kan handla även när personal inte är på plats.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.
Nu lanserar kedjan en lösning för beställningar och upphämtning via mobilen. Detta ska öka säkerheten och minska friktionen.
McDonald's Sverige lanserar en ny tjänst som gör det möjligt för gäster att beställa och betala genom kedjans app.
Coop ska nu testa en egenutvecklad applikation för självskanning och betalning via mobilen. Det skarpa testet utförs i en butik i centrala Stockholm.
Nu lanseras tjänsten Kölapp, en digital köfunktion som baseras på QR-koder. Lösningen togs fram i samband med årets Hack the Crisis.
Åhléns är först ut i Sverige med att erbjuda digitala kvitton i Kivra för sina medlemmar. Närmare 800 000 har redan aktiverat tjänsten.
För att snabbt utöka möjligheterna till hemleverans kompletterar Ica e-handeln med en snabb utrullning av en ny app.
Inköpslista, produktinformation, karta över butiken, personliga erbjudanden och självskanning. Kedjans nya app ska ge en mer friktionsfri upplevelse.