Lågpriskedjan Aldi använder AI för automation av produktbeskrivningar. Syfte: effektivisering och besparingar.
Kassalöst och friktionsfritt dygnet runt. Kedjan erbjuder enkla och intuitiva köp med sitt obemannade koncept.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.
Röststyrning ett exempel på hur varumärket investerar i teknik som förbättrar kundupplevelsen i alla shoppingkanaler.
Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.
Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.
Bekvämlighet påverkar köpbesluten i allt högre grad, enligt en ny studie. Handeln tar nu hjälp av generativ AI.
En ny undersökning tyder på också på att unga är redo att släppa in AI i sin privatekonomi.
ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.