I en spektakulär satsning välkomnar Norrøna sina besökare till en ny samlingsplats för varumärket.
Köpcentrumet samlar ett flertal second hand-aktörer under ett och samma tak.
Trots tuffa tider är många konsumenter beredda att betala mer för en återvunnen eller återvinningsbar produkt.
Kedjan utvecklar sitt second hand-erbjudande. Nu inleds ett test av en marknadsplats online.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Kedjan har öppnat en separat denim-pop up. För att fira detta anordnades en Jeans Swap.
Den 18:e september öppnar skribenten och programledaren Nina Campioni en pop up i Mood i Stockholm.
Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Åtta nya forskningsprojekt beviljats anslag från Handelsrådet. Här är områdena som hamnar i forskarnas fokus framöver.
Dagens snabba detaljhandel har en negativ klimatpåverkan. För att ändra på detta krävs nya affärsmodeller, kompetens och teknik.