Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.
Rizzo Group lanserar i dagarna ett initiativ i butik kopplat till återbruk och hållbarhet.
Vem som helst ska kunna köpa eller sälja kläder och accessoarer via plattformen online, oavsett varumärke.
Nätverket vill driva utvalda sakfrågor som är avgörande för sektorns utveckling. Här är fyra prioriterade frågor.
Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Kommer närmast från en roll som SVP Business Development Nordic Marketplaces i Schibsted.
Man har redan rykte om sig att vara en bra second hand-stad. Nu satsar man på en återbruksgalleria i centrum.
Skansen presenterar ett stort släpp av vintagekläder – samtidigt som en pop up öppnar.
Vill möta det ökade intresset för vintage och göra det möjligt för fler att handla klimatsmart.
”Vi skapar en helhetslösning där samma känsla och information förmedlas i butik som digitalt.”