Kedjan inleder en storsatsning på utbildning – produkt- och designteamen ska utbildas i cirkulär design.
Bokomloppet är en ny tjänst från Akademibokhandeln som ska öka återanvändning och återvinning av böcker.
Kedjan uppmanar allmänheten att donera kläder. Man gör det genom att testa en kostnadsfri donationstjänst.
Sko- och livsstilsvarumärket Camper har lanserat en sneaker som kunden själv kan sätta samman.
Trots tuffa tider är många konsumenter beredda att betala mer för en återvunnen eller återvinningsbar produkt.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Kedjan har öppnat en separat denim-pop up. För att fira detta anordnades en Jeans Swap.
Plasten i kedjans pastaförpackningar byts ut till papper. En enskild åtgärd som förväntas ”spara” 300 ton plast.
Redan 2030 ska 45 procent av kedjans transaktioner komma från cirkulära produkter och tjänster. Här är initiativen just nu.
Varumärket har skapat en 3D-utskriven butik i återvunnen plast. Ambitionen är att provocera fram en verklig förändring – och att skona miljön.