Medlemmar och kunder som köper Coops egna varumärken kan panta förpackningarna och tjäna dubbla poäng.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
En ny experimentbutik utforskar hur man kan minska förbrukningen av plast samt öka återbruk och återvinning.
Zalando skruvar upp hållbarhetsarbetet. Antalet kunder som efterfrågar hållbara modeprodukter har fördubblats på kort tid.
Leksaksbranschen växlar in på ett mer hållbart spår. Det är ett resultat av nya krav och förväntningar från såväl konsumenter som detaljhandeln.
Modekoncernen har med sina kedjor inlett ett samarbete med ThredUp. Den digitala plattformen är inriktad på återförsäljning av använda plagg.
I dagarna släpper HUI Research och NCSC rapporten Svenska Köpcentrum. Här är tre trender som bidrar till att förändra köpcentrum och handelsplatser.
Fem projekt har utsetts till pristagare av Lidls hållbarhetsinitiativ Lidl Future Initiatives. De delar nu på tio miljoner kronor – som kunderna bidragit med.
Kicks undersökning visade att endast var femte konsument källsorterar sitt kosmetiska avfall. Nu vill man bidra till en förändring via en lathund för badrummet.
I oktober lanserar KappAhl en kollektion som mixar nytt och gammalt. Kedjan kombinerar återvunnet och överblivet material för att skapa en hållbar kollektion.