Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Många svenskar jobbar eller pluggar just nu hemifrån på grund av coronaviruset. Det har lett till en ökad försäljning av myskläder, hudvård och träningskläder.
Det amerikanska varumärket Lululemon öppnar sin näst största butik. Man gör det med sitt mest upplevelseinriktade koncept hittills.
Brittiska JD Sports etablerar en ny flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Kedjans första butik i city väntas öppna i början av december.
Champion Athleticwear har tillverkat sportkläder sedan 1919. Nu öppnar man en ny butik som bland annat erbjuder personalisering av sportmode.
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
Kommer enbart använda sig av återvunnen plast i sina produkter.
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.