Andelen svenska konsumenter som föredrar digitala kvitton har fördubblats på bara några år.
Begagnade varor under julgranen blir allt vanligare. Att ge bort pre-owned handlar inte bara om prislappen, det visar en ny studie.
Det finns engagemang och vilja från konsumenten att agera hållbart. Men mycket återstår att göra inom förpackningsbranschen, enligt en ny studie.
Konsumenter tolkar företags kommunikation kring hållbarhet som reklam. Detta kan öka förtroendet enligt ny undersökning.
De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.
Två års samtal i den sociala mediekanalen har analyserats i jakten på kommande attitydförändringar och trender. Tre tydliga konsumentrörelser växer fram.
En växande grupp vänder sig mot användandet av begreppet konsument. Anledningen: det tillhör ett förlegat ekonomiskt system.
Bara fyra procent av svenskarna kommer köpa sin första elbil, som drivs enbart av batteri, under 2022. En ny undersökning visar vilket år boomen kommer.