Snöbollarna är virtuella och tävlingen utspelar sig i butikernas skyltfönster.
Starbucks vill uppmana människor att sprida vänlighet och omtanke. Man gör det på flera sätt, både i butik och i kundernas vardagsliv.
Augmented reality som en del av shoppingupplevelsen. AR utgör grunden i ett nytt experiment på Ikeas varuhus.
Bättre navigering med ny teknik. Ingka Centres inleder ett samarbete som syftar till att erbjuda en upplevelse baserad på augmented reality i köpcentrumet.
För att fira sitt 50-årsjubileum har Nike skapat en upplevelse kring varumärkets förflutna, nutid och framtid.
Varumärket Hoka har skapat en AR-upplevelse där man tar målgruppen till världens tuffaste trail-lopp i franska Alperna.
Snapchat utvecklar shoppingupplevelsen med augmented reality. Den nya tjänsten låter användare virtuellt upptäcka, prova och dela outfits.
Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.
Närmare åtta av tio konsumenter har testat augmented reality. Detta enligt en ny rapport där man också menar att AR är en port in i metaverse.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.