Med hjälp av augmented reality invaderar dinosaurier två svenska centrum. Inspiration har man hämtat i Liverpool.
Ikea utforskar hur meningsfulla relationer med teknik kan se ut. Man vill skapa ett fritt och säkert hem.
Augmented reality sägs stå inför sitt stora genombrott i retail. Här är fyra områden som lämpar sig väl för AR-tekniken.
Google har lanserat en ny tjänst för navigering i inomhusmiljöer, bland annat i köpcentrum.
Med hjälp av ny teknik utvecklas nu den nya säkra kundupplevelsen. Men många kunder tvingas fortfarande att vidröra skärmar och terminaler.
Helhetskonceptet ska bli ett starkt komplement till köpcentrumets nuvarande utbud.
Den webbaserade tjänsten ska förbättra shoppingupplevelsen och göra kunden tryggare med sitt val av produkt.
Nu sällar sig Etsy till skaran som satsar på förstärkt verklighet. Med hjälp av AR ska det nu bli lättare att köpa konst.
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln.