Den obemannade butiken är öppen alla dagar dygnet runt. ”Vi är övertygade om att olika platser kräver olika lösningar”.
Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.
Zunas grundare Kajsa Samuelsson menar att e-handelns sortimentsarbete kan automatiseras.
Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.
Med en automatiserad AI-lösning vill man skapa framtidens hälsokontroll – bland annat i köpcentrum.
Ska bidra till utvecklingen av staden med fokus på mikromobilitet.
Restaurangkedjan har lanserat ett nytt koncept baserat på automation. Det ska bidra till såväl lönsamhet som en snabbare kundupplevelse.
Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.
Kedjan har öppnat en helt automatisk dagligvarubutik utan kassa där ingen skanning är nödvändig. Därmed går testerna av tekniken in i en ny fas.