Automatisering, robotar, personlig mobilitet, smarta hem och artificiell intelligens testas i verkliga förhållanden.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.
Ett nytt kontaktlöst robotkoncept har öppnat. ”Det handlar om snabbhet”, säger grundarna som vill förändra hur vi handlar.
Utvecklingschef Maria Isaksson är övertygad om att den kassalösa butiken tillhör framtiden.
Lösningen appliceras på befintliga butiker. ”Detta är en game-changer”.
Verksamheten ska effektiviseras och i slutändan leda till en högre servicenivå i butik.
Ny studie visar på behov i Sverige av ökad automation, bättre samarbete, mer kundcentrering och större användning av AI.
Varumärket & Other stories, som ägs av H&M, har tagit fram en specialdesignad varuautomat.
Det är en revolution på gång. Automatisk utcheckning kommer förändra retail med sin friktionslösa upplevelse. Nu testar Circle K tekniken.