Kedjan testar en ny AI-baserad tjänst för medarbetare i butik. Ambitionen är att minska mängden produkter som kastas.
Med lokal on demand-tillverkning vill kedjan minska klimatpåverkan, öka effektiviteten och skapa nya arbetstillfällen.
Ibland är det de små lösningarna som kan göra stor skillnad. Under oktober introducerar Coca-Cola en ny klimatsmart design.
Nu öppnar kedjan sin tredje flaggskeppsbutik. I ett samarbete med en designstudio har man skapat ett butikskoncept baserat på upcycling.
Kicks undersökning visade att endast var femte konsument källsorterar sitt kosmetiska avfall. Nu vill man bidra till en förändring via en lathund för badrummet.
Den brittiska kedjan ska minska användandet av plast och minska avfallet. Den traditionella grönsakshandlaren spelar en viktig roll i satsningen.
Sedan våren 2017 har kunderna kunnat lämna in förbrukade produkter i ett urval av kedjans butiker. Mer än 2,3 ton kosmetiskt avfall har samlats in.
Här ska samtliga produkter säljas utan förpackning och nu utmanar man resten av branschen att "go naked". Detta är en del av större satsning på att minska kedjans påverkan på miljön.