”Visar att vi menar allvar. Vår ambition är att bli ett Amazon för hållbara produkter”, säger marknadschefen.
”Begagnathandeln har cementerat sig som en naturlig del av handeln”. Nu lanseras en månatlig rapport som ska kartlägga handeln med second hand.
Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Den här veckan lanseras H&M Pre-Loved i ett nytt cirkulärt samarbete.
Här ska möbler och heminredning få en andra chans. Det nya konceptet ska nu öppnas i samtliga varuhus.
Satsningen på att förlänga produkternas liv fortsätter – Ikea rullar ut sin cirkulära hubb på bred front.
Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.
Vi har tidigare berättat om världens första butik vars innehåll bestämts av besökarna.
Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.
I dag inleder Myrorna sitt 120-årsjubileum. Det firas bland annat med ett upprop för att få fler att se fördelarna med second hand.