Självutcheckning har positiv inverkan på butikens varumärke – om den används rätt. Här är fyra faktorer för en framgångsrik implementering.
Bekvämlighet påverkar köpbesluten i allt högre grad, enligt en ny studie. Handeln tar nu hjälp av generativ AI.
Open-air-centrum vinner mark. Nya livsstilar och behov ligger bakom utvecklingen. Här är det som lockar.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Här är nyheterna i Amazons uppdaterade butikskoncept – och motiven bakom förändringarna.
Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.
Dagligvarukedjan har öppnat en digital snabbfil som fyller en servicebutiks funktion. ”Efterfrågan på bekvämlighet och snabba leveranser ökar”.
Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.
Vill skapa en affärsmodell med positivt avtryck”En av våra största satsningar någonsin”.
Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.