Ett av världens mest ikoniska varuhus har fått nya ägare. Företaget tar därmed över driften av tre lyxvaruhus.
Konceptet lockar med en kulinarisk resa genom flera kontinenter. Men framförallt vill man få människor och kulturer att möts – i den nya tidens matdestination.
”Butiken erbjuder en hög servicenivå och inspiration, både i butiksmiljö och från vår personal”.
H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.
Zalando lanserar en skönhetskategori på den svenska marknaden. Skönhetschef Pamela Wade-Lehman ser en tydlig koppling mellan kosmetik- och modeshopping.
Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.
Det spar utrymme, är snabbt och effektivt samt inte minst – miljövänligt. Zalando testar nu leveranser med fraktcykel tillsammans med en startup.
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Krämer och andra kosmetikprodukter absorberas av kroppen när de appliceras. Precis som det vi äter (nåja, men vi förstår andemeningen), menar man på Creams of the stone age.
Lokalodlat får en ny innebörd när plantorna växer till färdiga produkter på plats inne i butiken. Denna startup har redan avtal med två ledande dagligvarukedjor och verksamheten växer snabbt.