Det polska varumärket Reserved fortsätter sin internationella expansion. Under invigningen av det nya flaggskeppet medverkade Kate Moss, varumärkets nya ansikte utåt.
När Zalando arrangerar Bread & Butter räknar man med cirka 30 000 besökare. Men räckvidden är långt mycket större än så tack vare sociala medier och inbjudna influencers.
Under tre dagar fylldes några kvarter i Berlin av människor som älskar mode, musik och mat. Zalando har tagit sig an en mission – att demokratisera modet.
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.
Lågpriskedjan Lidl fortsätter att förnya och utveckla. Nyligen presenterade man sitt nya gröna butikskoncept. Senare i vinter är det dags för nästa premiär – ett butikskoncept anpassat för pick-up av onlinevaror.
Arkitekturen är futuristisk, och omgivningen fullkomligt kokar av utveckling. Köpcentrumet är strategiskt placerat intill en arena och i närhet av en transportknut.
Dagligvarukedjan Metro Cash & Carry i Tyskland har tagit begreppet närproducerat till en helt ny nivå. I Berlin odlar man kryddor och grönsaker inne i en av sina butiker.
Den första upplagan av konsumentmässan Bread & Butter signerad Zalando äger rum den första helgen i september på Arena Berlin i Berlin.
Ett av världens mest kända varuhus ska genomgå en större förändring. Det är Kaufhaus des Westens (KaDeWe) i Berlin som står inför ett ansiktslyft, bland annat kommer det översta planet öppnas upp och erbjuda en panoramautsikt över Berlin.
Ein Eis, bitte! Storstaden Berlin sjuder nu med upp till 40 grader i skuggan. Stränderna är för få, bratuwürst och öl är kanske inte den bästa törstsläckaren i alla lägen. Däremot har glassen verkligen fått en viktigt plats i stadens kreativa mat - och dryckesliv.