Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Paypal lanserar och utvärderar nya AI-drivna funktioner som ska utveckla betalupplevelsen. Här är nyheterna som rullas ut.
De tuffa tiderna har påverkat konsumenternas val av betalningsmetod. Det visar en ny undersökning.
Det friktionsfria konceptet registrerar varorna med automatik – även lösvikt. Här är nyheterna i den senaste butiken.
Sjukhuset erbjuder en kassalös upplevelse för anställda och besökare. Medarbetare kan för första gången välja att betala med sitt passerkort.
Under 2023 swishades det som aldrig förr. ”Vi växer så det knakar inom alla våra tjänster, såväl privat som företag”.
Att smidigt skapa en fygital upplevelse är en utmaning för många. QR-koden kan vara ett effektivt verktyg.
Snabbare betalning ska minska väntetiden. Starbucks testar just nu en ny betallösning.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.