En ny studie kartlägger svenska konsumenters betalningar. En majoritet föredrar självbetjäning och utcheckning på egen hand.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
De tuffa tiderna har påverkat konsumenternas val av betalningsmetod. Det visar en ny undersökning.
Snabbare betalning ska minska väntetiden. Starbucks testar just nu en ny betallösning.
Bland fördelarna finns ett användarvänligt gränssnitt, snabb utcheckningstid och hög säkerhet.
En färsk undersökning visar att turister från Kina helst vill betala med mobilen. Majoriteten säger sig öka sina spenderingar om mobilbetalning accepteras.
Årets mest efterlängtade lön står för dörren. En ny undersökning visar vad svenska folket spenderar den på.
Adyen rullar nu ut stöd för WeChat Pay, en av de mest populära mobila betalmetoderna i Kina. Handlare runt om i världen kommer kunna erbjuda betalsättet.
Nu lanserar inredningskedjan Lagerhaus ett nytt betalsätt i sina butiker. Självbetjäning och den molnbaserade lösningen ska ge kunderna en bättre upplevelse.
Två av tre svenska handlare tror att de slutar acceptera kontanter senast 2030. Det visar en undersökning som offentliggörs under hösten.