Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.
Prada Group erbjuder en personaliserad upplevelse i realtid, såväl online som i butik. Det bottnar i en passion för innovation och fokus på kundupplevelsen.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Kedjan har inlett ett samarbete gällande AI och Digital Twin-teknik. Ambitionen är att pånyttföda kundupplevelsen och öka effektiviteten i sina fysiska butiker.
Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.
En ny rapport pekar på sambandet mellan datadrivna beslut och verksamheters framgång.
Den nya tidens titlar gör entré i näringslivet och detaljhandeln. Levi's rekryterar en Chief Strategy and Artificial Intelligence Officer. Hon kliver in i den högsta ledningen och ska stärka företagets position inför framtiden.