Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Efter pandemin krävs samverkan för att dagligvaror på nätet ska fortsätta att lyfta. En ny studie pekar på att fysiska butiker är avgörande för lönsamheten.
Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.
Låga priser lockar flest konsumenter till dagligvarubutiken. Men bland de yngre generationerna är det andra parametrar som har stark dragningskraft.
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
Driver trafik till fysiska butiker. Tjänsten har testats av Amazon i mindre skala i Europa. Nu rullas BOPIS-lösningen ut på bred front även i hemlandet USA.
Kedjan erbjuder sina kunder leverans samma dag. Under det första kvartalet stod dessa ordrar för merparten av den digitala försäljningen.
Abercrombie & Fitch har under de senaste åren ändrat inriktning på sina butiker. Det har rört sig om dess innehåll och upplevelser, men även om antal och storlek. Nu växlar man upp satsningen.
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.