Ett nytt detaljhandelsår är här – och med det NRF Retail's Big Show. Här är 15 butiker att inspireras av under besöket i New York.
Onlineshopping i pop up-hus. ”Vi ville skapa en upplevelse utanför butiken att stiga in i, utforska och bli inspirerad av”.
Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.
Kedjan köper och säljer kläder och accessoarer i lyxsegmentet. Man växer så det knakar just nu – den senaste butiken har nu öppnat i Brooklyn.
I H&M:s nya butikskoncept bjuder man in till en upplevelse formad av de lokala kvarteren och dess kreativa krafter. Det rör sig framåt i ”the speed of style”.
Med det nya konceptet vill man möta den allt större efterfrågan på e-dagligvaror med leverans.
Projekt i detaljhandeln bör innehålla överraskningar och upptäckarglädje. Det är vägen till framgång menar de tungt meriterade grundarna bakom ett nytt koncept i Brooklyn.
De har redan hittat konceptet som ska rädda den fysiska detaljhandeln. Nu öppnar Alana och Ali en ny butik där sortimentet består av in your face-produkter och tar politisk ställning.
Den irländska lågpriskedjan Primark förstärker sitt butiksbestånd i nordöstra USA. Den tredje butiken är nu öppnad och på tur står flera spektakulära etableringar.