Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.
Ikeas nya satsning visar vägen framåt – och är del av en strategi som växt fram de senaste tio åren.
Nyligen öppnade Klättermusen en butik i London och i dag är det premiär i Sverige. Se bilderna från båda butikerna!
I slutet av augusti utökar Moodkvarteret sitt utbud när Blue Billie öppnar ny butik.
Möbelkedjan gör sin femte etablering och Max har hittat sitt läge efter många års sökande. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Skattjakt och äventyr laddar shoppingupplevelsen. Kedjan drar det till sin spets i sin nya satsning – och väljer bort e-handeln.
Utökade skärgårdsleveranser, en buffet av second hand och lek samt en omprofilering av Innerstan. Det är några av veckans etableringsnyheter.
Varumärket Cloetta lanserar en butik med merchandise inspirerat av företagets klassiska produkter.
Butiksdöden har avstannat, men landsbygder står inför fortsatta utmaningar – och möjligheter. Två nya rapporter kartlägger tillgången till kommersiell service.
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.