Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Planeringen är i full gång inför etableringen av nästa generations kompaktbutiker.
Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.
Butikskedjan Lakritsroten har öppnat sin största satsning hittills. ”Vi kommer fortsätta att öppna nya butiker i attraktiva lägen”.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
H&M återvänder till klassisk adress, Coop öppnar restaurang och Indiska rivstartar året. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Klädvarumärket går utanför landets gränser och optikern lanserar nytt koncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Kedjan vässar kundupplevelsen med dynamisk merchandising och digitala AI-medarbetare i butiken.
Det friktionsfria konceptet registrerar varorna med automatik – även lösvikt. Här är nyheterna i den senaste butiken.