Fortsatt prisfokus gör att butikskedjor på den grå marknaden går framåt. Det visar en ny studie.
Har fortsatt offensiva expansionsplaner för de kommande åren.
Självbetjäning har vunnit mark. Det finns främst fem anledningar till detta enligt en ny studie.
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Snabbväxande modekedja till Göteborg och Hemmakväll återvänder efter två år. Det är några av inslagen i veckans etableringsnyheter.
Ett nytt detaljhandelsår är här – och med det NRF Retail's Big Show. Här är 15 butiker att inspireras av under besöket i New York.
Wolt har från och med nu öppet dygnet runt i dessa fyra städer.
Ett nytt år står för dörren. Vi har handplockat 21 trendspaningar fyllda med idéer och tankar väl värda att ta med sig in i 2024.
Världens största smörgåskedja etablerar sig i köpcentrum och Åhléns förlänger kontrakt för läget man funnits i sedan 1941.
Två svenska varumärken till shoppingdistrikt, ett samarbete för längre produktlivslängd och flytt av apotek. Det är några av veckans nyheter om etableringar.