Lågpriskedjan Aldi växer så det knakar. Nu har man ingått ett avtal som innebär att man förvärvar 400 butiker.
Ambitionen är att bli ett globalt super-brand via intressedriven konsumtion. Det nya flaggskeppet slår alla tidigare säljrekord.
Apotekskedjan utmanar en traditionell bransch med ett varmt uttryck och en inspirerande hälso-deli. Bakom satsningen står ett svenskt team.
Under hösten öppnar Designtorget två nya butiker. VD Emma Klintbo Klingspor konstaterar att den fysiska handeln är i fokus.
Här är nyheterna i Amazons uppdaterade butikskoncept – och motiven bakom förändringarna.
Auchans satsning är en del av ett ökat fokus på digitala lösningar och nya butikskoncept.
Nu är varumärket satt för den nya marknaden. Under namnet Lykli siktar man på att skapa destinationer som utgör en samlingspunkt för lokalsamhället.
Click and Collect-ordrarna har hos Jysk gått från att få plats i ett skåp bakom kassan till att nu få ett eget rum.
”Afro Urban föddes ur viljan att göra det osynliga synligt, att sätta det i centrum”. Nu blir butiken en permanent del av köpcentrumet.
Med restauranger och barer i en unik renoverad historisk miljö bryter RH ny detaljhandelsmark. Det är också startskottet för varumärkets globala expansion.