En ny undersökning tyder på att det blir en fygital jul med mixade kanaler. Men det finns en tydlig förändring jämfört med förra årets julhandel.
Vinteräventyr sätts i fokus när aktören tar steget in i den fysiska handeln. Butiken öppnar i slutet av november.
Varumärkets prisade flaggskepp i New York var nyskapande. Nu fortsätter man utvecklingen av upplevelsen i ytterligare ett nyöppnat flaggskepp.
Amazon Sverige har öppnat sin första pop up. Man gör det i form av en fysisk tillflyktsort från julstressen.
Mitt i julhandeln öppnar Ikea en pop up som helt tillägnas en av företagets mest ikoniska produkter; den blå Frakta-kassen.
H&M-ägda Arket fortsätter sin expansion, detta i och med att varumärket öppnar ännu en flaggskeppsbutik.
Den obemannade butiken är öppen alla dagar dygnet runt. ”Vi är övertygade om att olika platser kräver olika lösningar”.
Grundaren Petra Tungården vill ge kunderna chans att prova plaggen på plats i de modetäta kvarteren.
Röststyrning ett exempel på hur varumärket investerar i teknik som förbättrar kundupplevelsen i alla shoppingkanaler.
Självutcheckning har positiv inverkan på butikens varumärke – om den används rätt. Här är fyra faktorer för en framgångsrik implementering.