Årets största satsning – Väla bjuder in till upplevelser i en mix av underhållning, vetenskap och fantasi.
Pandemin har satt sina spår – men nöden är som bekant uppfinningens moder. Här är tio innovativa företag inom retail att hålla koll på.
Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.
Coops lanserar nu ett digitalt presentkort, enligt kedjan är detta det första i sitt slag i svensk dagligvaruhandel.
Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.
Stänger koncepten Books, Pop up och 4-star. Man gör det för att i stället fokusera mer på dagligvaror och kassalös Just Walk Out-teknik.
Lidl har i dag öppnat sina första åtta butiker i Estland. Inför detta har man skapat ett team med såväl varierande bakgrund som erfarenhet.
Ica Kläppen kommer att ligga intill riksväg 66, bredvid Gondol Sälens dalstation, och ha öppet dygnet runt.