Med sina tematiserade upplevelser har företaget lyckats locka hela familjer. Inom kort öppnar man två nya butiker, varav en är ett flaggskepp.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.
Nu är det klart att ytterligare fyra aktörer etablerar sig i Sergelhusen. ”På väg att bli den mittpunkt den en gång var tänkt att vara”.
Picadeli har tagit steget in i USA i och med ett nytt samarbete. Picadeli har öppnat salladsbarer i sex enheter hos tre dagligvarukedjor.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Under 2021 har vi skymtat ljuset i tunneln och anat något slags normalläge i detaljhandeln. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.
Lidl utökar satsning på eldrivna transporter. ”Detta gör verklig skillnad”, säger Anna Pärsdotter, logistikchef på Lidl Sverige.
Tack vare ett lokalt initiativ och ny teknik finns en nybyggd butik på 65 kvadrat som erbjuder runt 1 000 artiklar på hyllorna och är öppen dygnet runt.
Under 2021 har Amazon accelererat satsningen på konceptet Fresh. De kommande åren ökar man farten ytterligare och öppnar 260 butiker – i Europa.