”Vi strävar alltid efter att omdefiniera vad det innebär att vara en lågpriskedja”.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
En ny studie har undersökt vad konsumenten förväntar sig av den moderna dagligvarubutiken.
Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.
Kunderna handlar produkter i förpackningar som sedan återlämnas, rengörs och används igen.
”Både makeup och hudvård är växande segment”, säger marknadschef Anna Martinsson.
Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.
”Här vi kan ifrågasätta och utveckla gränsdragningen mellan varumärke, art och filmprojekt”.
Nu har H&M Home öppnat en ny konceptbutik i Paris. Här vill man inspirera och överaska sina kunder.
Hypade varumärket Allbirds utökar sitt erbjudande när man nu tar steget in i nya produktkategorier.