Clas Ohlsons har öppnat en ny butik i Sirkus Shopping vid Leangen i Trondheim, ett område med stark befolkningsutveckling.
I butiken lanseras den nya kollektionen Make Room For Love, ”med allt man behöver för höstens hemmamys”.
Skechers har öppnat ett nytt flaggskepp på klassiska Rue de Rivoli i Paris. ”Förväntar oss att denna butik blir en viktig showpiece”.
Fitnessvarumärket ICANIWILL öppnar en fysisk pop up i köpcentrumet Westfield Mall of Scandinavia.
Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Tidigare i somras öppnades paketombudet i citykärnan. I samband med detta lanserades även konceptet PopUp Market.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!
Tyska lågpriskedjan Aldi fortsätter sin expansion i USA. Dessutom gör man en storsatsning på e-handel med curbside pickup.