Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.
Varumärket Tretorn gör en satsning på retail. ”Vi har saknat ett riktigt brand home där vi kan visa upp vilka vi är”, säger VD Magnus Månsson.
Willys etablerar en ny dagligvarubutik i Väsby Centrum. Butiken kompletterar Ica Kvantumbutiken som sedan tidigare finns i centrumet.
Lidl har öppnat sin andra butik i Trollhättan. Det blev då kedjans butik nummer 195 i Sverige.
Kjell & Company öppnar en butik med ett flertal nyheter. Koncept syftar till att komma närmare kunden samt skapa en än bättre köpupplevelse.
Premiär på NK. I dag den 14 maj öppnar Stockholmsbaserade modevarumärket Totême sin nya avdelning på Nordiska Kompaniet i just Stockholm.
I en ny studie rankar konsumenterna själva vilka åtgärder man vill se i butik. Detta för att man i coronatider ska känna förtroende och vilja besöka lokalen.
Danska HTH fortsätter sin expansion och stärker sin närvaro i Sverige genom att öppna två nya franchisebutiker under våren 2020.
Varumärket har de senaste två åren satsat mycket på sin e-handel, nu flyttas fokus till fysisk handel.