Edblad öppnar till våren ett nytt butikskoncept ”med hög grad av emotionell kundupplevelse”. VD Eva Boding ser stora möjligheter med satsningen.
Sainsbury's har öppnat ett nytt snabbt koncept skapat för stadsmiljöer. Inriktningen är servicehandel, man vänder sig till de som bor och verkar i området.
Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.
Vans öppnar en yta som ska fungera som butik – men även som community- och eventyta. Satsningen är en hyllning till den lokala konst- och skatekulturen.
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.
Amazon har gjort en nystart med sina pop up-butiker som nu ökar i antal igen. Dessutom skruvar man upp takten för ytterligare ett fysiskt butikskoncept.
Templet sätter fokus på den rumsliga upplevelsen. Man vill utmana synen på vad framtidens fysiska butik kan vara.
Ica har tecknat ett hyresavtal gällande en lokal på 900 kvadratmeter. Anledningen är att man ska öppna en Ica Nära i den nya stadsdelen som nu växer fram.
Acne Studios öppnar under våren 2020 en pop up-butik. Anledningen är att varumärkets flaggskepp ska uppdateras.
I början av sommaren 2020 öppnar Jula ett nytt varuhus i Göteborg, denna gång i ett område där mycket stora förändringar är på gång.