Modekedjan öppnar en fysisk butik som ska drivas i franchiseform. Den öppnar till hösten i shoppingcentret Fields i Köpenhamn.
Den japanska globala detaljhandelskedjan Muji öppnar ett flaggskepp i Stockholm. Den nya butiken kommer att inkludera produkter från alla produktsegment.
En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Sommaren 2020 kommer Coop tillbaka till Kävlinge med en helt ny butik. Butiken får ett centralt läge i den nya stadsdelen, Stationsstaden.
Varumärket Morris öppnar sin andra fysiska butik, man gör det i en nyrenoverad del av stadskärnan. "Gården blir en genuin oas bland karaktärsfulla hus".
Maxjennys pop up-butik fylls med färgsprakande plagg som bäst beskrivs som en hybrid mellan konst och mode.
Inom kort öppnar Beauty Bargain som ska erbjuda skönhet och välbefinnande i en inspirerande butiksmiljö.
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.