Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.
Ska identifiera och koppla samman rätt verksamheter med rätt aktörer för en relevant lokal.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.
Besökarna på klassiska Indianapolis 500 kunde uppleva en futuristisk shoppingupplevelse.
Nystartade kedjan Nail Democracy siktar på 100 salonger – och att förändra branschen.
Under temat ”Cirkulär ekonomi på riktigt” vill man skapa en plats för möten och samarbeten kring hållbar utveckling.
Butikskonceptet Amazon Fresh expanderar nu även i Europa. Detta är utan tvekan bland det mest intressanta som händer i retail just nu.
”Vi tror att Finland lämpar sig väl för vårt koncept”, säger VD Joachim Frykberg i en intervju med Handelstrender.