Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
En ny studie har undersökt vad konsumenten förväntar sig av den moderna dagligvarubutiken.
Nytt butiksformat ska hjälpa människor att utforska och dessutom skydda det lokala friluftslivet och dess natur.
M&M'S, har öppnat en butik fylld med godis, presentartiklar och kärlek till de lokala omgivningarna.
Med löparbanor, klätterväggar och simulatorer vill man inspirera sina kunder.
Vänta inte på ett normalläge som aldrig kommer – det är hög tid att skapa den nya butiksupplevelsen.
Apple har öppnat en ny butik, denna gång inne i en klassisk biblioteksbyggnad. Se bilderna här.
Nyligen lanserade den fysiska butiken en kaffebar i mitten av lokalen. Det har bidragit till att kunderna stannar längre, och att nya hittar till butiken.
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.