Dagligvarukedjan uppdaterar sina butiker och förser dem med sitt senaste designkoncept. Här är två exempel.
Starbucks grundare upplevde den italienska kaffekulturen här under ett besök 1983. Nu har kedjan återvänt – med en mycket sevärd etablering.
Starbucks har öppnat ett café där ytan har anpassats för att fungera som en gemensam arbetsplats med avskilda bås.
Just nu bjuds allmänheten på gratis kvalitetskaffe i en inspirerande miljö när Nespresso öppnar dörrarna till sitt första svenska pop-up café.
Den internationella satsningen på upplevelsebaserade flaggskepp fortsätter. Starbucks har nu öppnat sitt femte Reserve Roastery. Se bilderna här!
Det blev succé när Wayne’s Coffee öppnade sitt första kafé i Vietnam. Nationella medier uppmärksammade öppningen, som bland annat bevistades av den svenska ambassadören i Vietnam. Nu väntar etableringar i nästa land.
Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.
Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.
Pandora och Joe & the Juice öppnar under våren i Linden Köpcentrum i Norrköping. Centrumet genomgår en omfattande renovering och modernisering med visionen att bli Östergötlands främsta modegalleria.
Vi har tidigare berättat om Lina's Paris och konceptets planer för Skandinavien. Nu presenterar man tre nya etableringar, varav en i hemlandet.