Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet.
I december öppnar Joe & The Juice på Femmans övre plan i Nordstan, Göteborg. Med sitt restaurangkoncept vill Femman skapa en urban mötesplats.
Inför kanelbullens dag inleder Designtorget och hantverksbageriet Bröd & Salt ett samarbete. Lördag 30 september öppnar Bröd & Salt ett café i Designtorgets flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.
K-märkt patisserie och bageri öppnar till hösten i Akademibokhandelns flaggskeppsbutik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Butikens cafédel ska bli en mötesplats för såväl matintresserade gäster som bokintresserade kunder.
Välkommen in i ett nytänkande butikskoncept som fokuserar på lokalt producerad mat, kvalitet och hållbarhet. Under parollen ”Vi kräver respekt för naturen och miljön” erbjuder man en upplevelse utöver det vanliga.
Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.
Nu inleder Åhléns ett samarbete med Smoothie- och fresh food-kedjan Squeezed Up, som i sommar öppnar en bar på Åhléns City Stockholm.
För Chobani är samarbetet med en av de allra största detaljhandelskedjorna ett sätt att expandera, men också ett sätt att förbereda sig inför framtiden.
I Frösunda Port öppnar nu landets första KRAV-märkta kafékedja. Wayne´s Coffee blir en del av den Food-court som ligger centralt i byggnaden, ut mot Gustav III:s Boulevard.
Wayne's Coffee fortsätter expansionen med målet att dubbla antalet kaféer i kedjan. I morgon invigs det senaste tillskottet i kedjan – i Bollnäs.