”Vårt kafé är skapat med de finaste detaljerna och trendorienterad mat. Vi vill att våra gäster ska känna sig omgivna av magi och kärlek i vår lilla sagovärld.
Hantverksbageriet Gateau öppnar en ny butik med nytt koncept som lyfter fram varumärkets identitet. ”Vi har hittat hem”, konstaterar VD Johan Rosenblom.
Intresset för att etablera verksamhet inom food & beverage var mycket större än väntat.
Stadskärnorna drabbades hårt när pandemin slog till under våren 2020. Nu svarar man upp mot en ny efterfrågan, enligt en färsk rapport.
Det nya cafékonceptet innehåller bland annat en separat del för färdigförpackad mat samt utlämning för mobila beställningar.
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
Företaget ska rulla ut ett stort antal caféer de kommande åren. På sex år räknar man med att öppna 2 000 enheter på ett flertal marknader.
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
Det är 30 000 butiker och 48 år mellan de två bilderna. Under gårdagen öppnade Starbucks sin butik (jo, de kallar det butiker) nummer 30 000 i Shenzhen i Kina.
Veganska matkonceptet etablerar sin första restaurang i Stockholmsverken. Här ska man lyfta hållbarhetsfrågan och sätta grön mat i strålkastarljuset. Bakom konceptet står en artist och skådespelare.