Fazer har inlett ett nytt partnerskap och under hösten gör man en storsatsning på Arlanda flygplats med konceptet Gateau.
”Vi har länge funderat på att byta lokal för att komma närmare stadens mittpunkt”.
Starbucks vill uppmana människor att sprida vänlighet och omtanke. Man gör det på flera sätt, både i butik och i kundernas vardagsliv.
I sitt gröna butikskoncept satsar Starbucks på minimalism, hållbarhet och ny teknik som bidrar till att sätta fokus på hantverket – och på kunderna.
Fazer stärker sin närvaro i nya områden när man nu etablerar sitt 16:e café.
Waynes ökar takten i sin expansion och rekryterar två nya personer till sin ledningsgrupp.
Starbucks gör en rejäl satsning i New York. Ytan man tecknat avtal för motsvarar Starbucks Reserve Roastery i stadens meat-packing district.
Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.
Starbucks har öppnat ett nytt koncept i Covent Garden i London. Bland nyheterna i den mycket visuellt öppna butiken finns kedjans lösning som ska eliminera kön i kassan.