Under temat ”Cirkulär ekonomi på riktigt” vill man skapa en plats för möten och samarbeten kring hållbar utveckling.
Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.
Tävlingens syfte är att accelerera utvecklingen av hållbara lösningar som bidrar till en mer cirkulär ekonomi.
Temat fokuserar på en av de största – enligt The Lobby – utmaningarna handeln står inför. Den är tätt kopplad tillhållbarhet, miljö och tillgång på råvaror.
Branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel stärker upp med hållbarhetsexpertis. Det är Katarina Rosenqvist som nu tar sig an uppgiften.
En nystartad tävling ska trigga team runtom i världen att skapa nya kreativa idéer inom retail. Syftet är att hitta fungerande koncept för en cirkulär ekonomi.
Passionen för mode är avgörande för Inditex framgång de kommande åren. Det menar VD och Styrelseordförande Pablo Isla. Men den viktigaste faktorn handlar om något helt annat.