Den här veckan lanseras H&M Pre-Loved i ett nytt cirkulärt samarbete.
Varumärket har öppnat en pop upp byggd av is vid polcirkeln. Man menar att projektet representerar cirkularitet i sin renaste form.
Köpcentrumet öppnar en samarbetsbaserad hubb där syftet är att inspirera och engagera till en cirkulär livsstil och konsumtion.
Siktar på hållbar och cirkulär stadsutveckling. ”En unik möjlighet att som forskningsinstitut få använda en hel stadsdel som innovationsmiljö”.
”Det är ett för oss naturligt steg mot fler cirkulära affärsmodeller”, säger Margareta Törnblad, chef Strategisk tjänsteutveckling på NetOnNet.
Nätverket vill driva utvalda sakfrågor som är avgörande för sektorns utveckling. Här är fyra prioriterade frågor.
Här ska möbler och heminredning få en andra chans. Det nya konceptet ska nu öppnas i samtliga varuhus.
Det första resultatet är en miljövänlig könsneutral kollektion.
Kläder var den näst största kategorin. Här är de mest populära sökorden inom mode.
Kraven på mer hållbara förpackningar ökar. För att utveckla lösningar för dagens och morgondagens förpackningar har man startat ett Excellence Centre.