Konsumenterna formar just nu framtidens detaljhandel. Här är åtta beteenden som trendar – och som du behöver ha koll på.
Nordiska Kompaniet och Min Stora Dag har ingått ett samarbetsavtal.
I köpcentrumet vill den ideella ungdomsföreningen bidra till en meningsfull fritid, bygga förtroende och skapa motivation.
Marita Wengelin har utsetts till ny kommunikations- och CSR-chef för Lidl Sverige.
I maj startar ett antal hantverkskurser i Skärholmen Centrum riktade till utrikes födda kvinnor.
I ett pågående initiativ berättar Ikea hur människor hamnat i tillfälligt boende – och de undermåliga omständigheter som ofta råder där.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
Med ”Greener Stores” minskar Starbucks miljöavtrycket via en rad konkreta åtgärder.
The Body Shop väljer att i samband med Black Friday belysa frågan om mäns våld mot kvinnor och killars våld mot tjejer.
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.