Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.
En ny rapport sammanfattar kännetecknen för de mest mest framgångsrika inom kundupplevelser – så kallade CX Champions.
Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.
Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Kedjan XXL har inlett en satsning där man samlar in och analyserar omdömen i realtid. Under NRF 2021 berättade man om bakgrunden.
Nio åtgärder som bidrar till att du når fram till konsumenterna under pandemin – och står stark på andra sidan.
Anna Karin Holck har utsetts till ny direktör för Customer Experience i KappAhls koncernledning. Hon är KappAhls Sverigechef sedan 2013.
Den sista milen, det som händer efter köpet, är ämnet för en ny undersökning. Den visar att framtidens leveranser handlar mer om flexibel service och dialog med kunden, och mindre om drönare.
Kundupplevelser är detaljhandelns nya mantra. Nyckeln till framgång ligger i att lyckas omfamna hela kundresan – och att ladda den med rätt upplevelser. Här är 15 heta snackisar inom CX just nu.
Så här ligger det till med millennials. Män vill ha bekvämlighet, kvinnor vill ha personalisering. Det visar en färsk undersökning.