Nu öppnar den fisnak kedjan sitt första varuhus i Sverige. På sikt är målet att man ska etablera sig över hela landet.
Cykelhandlarens ambitioner är att skapa ett heltäckande nätverk i Sverige och senare i hela Norden.
Pandemin har fått många att välja cykel i stället för kollektivtrafik. The Bike hub vill underlätta för cyklister i city.
I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.
Bike Nation består av 109 lokala cykelhandlare runt om i landet. Under februari öppnade ytterligare en enhet.
Hövding stärker sin organisation för sin satsning i bland annat Storbritannien, Tyskland och Danmark. Christian Nilsson är ny International Marketing Manager.
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.
Satsar stort på cykel i nya konceptbutiken.