Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
Butiken har funnits på samma plats sedan 1940 då Carl Malmsten själv slog upp dörrarna. I sommar flyttar Malmstenbutiken.
I sommar öppnar ett officiellt flaggskepp med fokus på Harry Potter. Se bilderna från butiken här.
Den är enkel att flytta, innehåller 5G-teknik och besökaren guidas av roboten Stanley.
Burger King har tagit fram ett nytt restaurangkoncept som ökar kundens valfrihet samtidigt som man minskar sitt eget fotavtryck.
Under sommaren har det – trots pandemin – öppnat ett helt nytt köpcentrum.
Uppdraget var tydligt; ”Make McDonald's cool again”. När många skriker allt högre har tystnaden fått en central plats i kedjans nya flaggskepp.
Vi har sammanställt bilder och länkar till världens bästa butiksdesign just nu. Följ med på en inspirerande butiksresa!
Den internationella bilden av Sverige som designnation ska stärkas. Regeringen investerar fem miljoner kronor i marknadsföring av svensk design.
Nordstan i Göteborg har fått ny entré. Tanken bakom den nya entré är, enligt ett pressmeddelande, att skapa en transparens och öppenhet.