Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
På den västra sidan av Manhattan i New York har en ny destination öppnat. I detta mixade projekt möts man av 100 000 kvadratmeter detaljhandelsyta på sju våningar samt ett spektakulärt konstverk. Detta är utan tvekan en av årets största händelser i köpcentrumvärlden. Se bilderna här!
Atrium Ljungberg rekryterar Junibackens förra VD Björn Edlund som ny affärsutvecklare.
Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.
Julia Bendelin är Strateg för Region Gotland. Under Sweden Urban Arena uppmanade hon publiken att söka sina unika förutsättningar.
Den nya tidens köpcentrum växer nu fram. Ett av de äldsta slutna centrumen förvandlas nu till en destination med shopping, bostäder och restauranger. kronan på verket blir en tre våningar hög resort med hälsoinriktning.
E-handeln har kapat köpcentrumets dragplåster nummer ett – bekvämlighet. Nu måste man pånyttföda verksamheten och hitta nya erbjudanden. Här är de tyngsta ingredienserna i framtidens köpcentrum.