”Både makeup och hudvård är växande segment”, säger marknadschef Anna Martinsson.
E-handelsbolaget Parfym.se vässar organisationen med två strategiska rekryteringar.
Ett nytt flaggskepp vill få kunder att känna sig bekväma, trygga och välkomna.
Gents ansluter sig till de företag som nu testar försäljning via en virtuell 360°-butik.
Gästerna kunde uppleva framträdanden, bli porträtterade, få en bild tagen av en professionell fotograf och delta i ett experimentellt konstprojekt.
I dagarna släpps en prenumerationstjänst som varje månad låter användarna upptäcka nya dofter från några av världens finaste parfymhus.
Nio av tio konsumenter återvänder till butiker som använder sig av musik, visuella inslag och dofter. Det visar en ny undersökning.
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
En kombination och överensstämmelse mellan doft, musik och vackra miljöer leder till att kunderna spenderar mer tid i butiken.